سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرتال امام خمینی (س)
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 53673
کل یادداشتها ها : 109

1 2 >
نوشته شده در تاریخ 90/12/27 ساعت 10:59 ص توسط Admin


گرچه سالهاست که از فقدان اسوه خدمتگزاری، مرحوم حجت ‏الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی، وارسته مردی که صبورانه و بی‏ریا در بحرانی‏ترین مقاطع، گره‏گشای مشکلات انقلاب بود می‏گذرد. اما خاطرة فداکاری‏ها و نقش بی‏بدیل او در پی‏ریزی انسانی‏ترین انقلاب‏های جهان و تحقق نظام جمهوری اسلامی هرگز از ذهن و دل یاران انقلاب و صفحة تاریخ محو نخواهد شد. «امین مردم و امام» نام کتابی است که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در آستانه چهاردهمین سالگرد عروج حجت الاسلام سید احمد خمینی منتشر کرده و به بازخوانی صفات برجسته اخلاقی و ویژگی‏های شخصیتی ایشان پرداخته است. مطالب زیربرگرفته از این کتاب است:

مرجع پرتال امام خمینی (س)

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 90/12/25 ساعت 9:59 ص توسط Admin


از ویژگیهای یادگار امین امام آن بود که تلاش برای تحقق هدفهایش را از نزدیک و در میدان عمل می‌آزمود. او معتقد بود که صرفاً حضور در تصمیم‌گیریهای کلان و اشراف کلی بر مسائل به تنهایی کافی نیست بلکه باید شخصاً مسائل مربوط به هدفها را تجربه کرد، و لذاست که می‌بینیم با آنکه وی در دوران رهبری امام پس از پیروزی و دور? بعد از رحلت آن حضرت در مراکز مهم تصمیم‌گیری‌ها و شوراهای عالی امور کشور حضور داشت، اما همیشه از طریق سفرهای مکرر و بصورت ناشناس، بخصوص در مناطق محروم و دورافتاده از نزدیک با مشکلات و گرفتاریهای مردم در تماس بود و از هر طریق و پیشنهادی که می‌‌توانست این ارتباط را مستقیم‌تر و ملموستر نماید استقبال می‌کرد و چنانکه مسئولین کمیته امداد امام و بنیاد 15 خرداد و بنیاد شهید در خاطرات خود نوشته‌اند‌ ایشان برای آنکه درد و رنج محرومین را بیشتر لمس کند و خود در رفع مشکلات آنان مستقیماً مشارکت داشته باشد، مصرانه خواستار عضویت در این نهادها شده و می‌خواست که به عنوان یکی از کارکنان این دو نهاد در اجر معنویِ رسیدگی به امور مستضعفین سهیم گردد.

مرجع : پرتال امام خمینی (س)

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 90/12/25 ساعت 9:40 ص توسط Admin


 

در صبحگاه روز 21 اسفند 1373 خبر بستری شدن یادگار امام، نخست موجی از نگرانی در جماران و دقایقی بعد در شهر تهران و پس از آن در سرتاسر ایران پدید آورد و ساعاتی بعد با پخش خبر، بطور رسمی از

 صدای جمهوری اسلامی، در ایران غوغایی برپا شد که تنها نمونه آن را در پخش خبر بیماری امام دیده بودیم. گزارشات بعدی حاکی از آن بود که عارضه قلبی و تنفسی ناگهانی در حالت خواب سبب ‌ایست کامل قلب و تنفس برای لحظاتی گردید و همین امر موجب بروز سکته مغزی شده است.

به هر حال پس از پنج روز، تلاش خستگی‌ناپذیر تیم پزشکی نتیجه‌ای نبخشید و «احمد خمینی» همان کسی که نامش، و یادش و تصویرش و فداکاریهای بیمانندش تا ابد در کنار نام مبارک «امام خمینی» در قلب و روح و روان عاشقان انقلاب اسلامی پرجلوه و پراثر باقی خواهد ماند، ندای حق را در شامگاه 25 اسفند 1373 لبیک گفت و به آرزویی که در تمام ایام بعد از رحلت امام برای آن لحظه‌ شماری می‌کرد یعنی ملاقات با پدر در پیشگاه حضرت حقّ، رسید و جهانی از مؤمن‌ترین بندگان خدا را در سوگ خویش عزادار ساخت.

«انالله و انا الیه راجعون»

مرجع : پرتال امام خمینی (س)

 



  



نوشته شده در تاریخ 90/12/24 ساعت 12:0 ع توسط Admin


یکی از موضوعات عمده در عرصه حاکمیت دولت ها نحوه برخورد آنان با مخالفان سیاسی است که خاستگاه آن از جهات مختلف قابل تعمق و بررسی می باشد.

در پاسخ به سوالی که یکی از کاربران پرتال امام خمینی(س) در بخش پرسش و پاسخ در خصوص حقوق مخالفین(سیاسی و عقیدتی)  مطرح کرده است، کارشناسان موسسه تنظیم و نشر آثار امام پاسخ زیر را ارائه کرده اند که حاوی نکاتی ارزشمند و درس آموز است. پرسشگر این سوال را مطرح کرده است که «حقوق مخالفین (سیاسی و عقیدتی) در حکومت اسلامی چه موارد و موضوعاتی را شامل می شود؟ آیا حضرت امام(ره) در این رابطه سفارشی داشته اند؟» پاسخ کارشناسان در ادامه آورده شده است:

مرجع : پرتال امام خمینی (س)

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 90/12/22 ساعت 1:21 ع توسط Admin


گفتوگو با معاون پیشین عربی – آفریقایی وزارت خارجه

دکتر محمد صدر که در زمان حیات امام خمینی مسئولیت‌های اجرایی متعددی داشت می گوید امام انزوای سیاسی را نفی می‌کرد و خواستار وجاهت بین‌المللی ایران در جامعه جهانی بود.معاون پیشین عربی – آفریقایی وزارت خارجه همچنین از تحولات اخیر در منطقه با نام"بیداری مسلمانان "یاد می کند و معتقد است بیداری امت اسلامی باعث به وجود آمدن بهار اسلامی در کشور‌های منطقه شده است

مرجع : پرتال امام خمینی (س)

ادامه مطلب...


  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ