سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرتال امام خمینی (س)
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 53649
کل یادداشتها ها : 109

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 91/4/31 ساعت 12:0 ص توسط Admin


 

حضرت امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر معنویت دراسلام و جهان، با ارائه تعریف جدیدی از ماموریت جهانی، مفهوم قدرت را تغییر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، در همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی(ره) با تأکید بر نهضت جهانی بیداری سالامی که امروز 28 تیرماه از سوی مؤسسه مطالعات فرهنگی مستشهدین وصال و دبیرخانه دائمی قطعنامه 598، در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، به تحلیل اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران و نقش آنها در عصر معاصر و آینده جهان پرداخت.

 

وی در ابتدای سخنان خود با تأکید بر این که ما به شدت  با خلأ تئوریکی و تحلیل‌های عمیق تئوریک روبرو هستیم، ادامه داد: گفت‌وگوهای ترویجی و تبلیغی فراوانی  نسبت به حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی ایران و نقش آنها در دنیای معاصر و آینده جهان انجام شده است،‌ ولی هنوز هم خلأ تحلیل عمیق مبتنی بر نگرش کلامی و عرفانی و فلسفه تاریخی احساس می‌شود.

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 91/4/31 ساعت 12:0 ص توسط Admin


 

«فرزند عزیزم احمد؛ از آنجا که شما را بحمدالله تعالی در مسایل سیاسی و اجتماعی صاحب‌نظر می‌دانم و در تمامی فراز و نشیب‌ها کنار من بوده‌ای و هستی و با صداقت و کیاست امور سیاسی و اجتماعی را متصدی هستی، لهذا شما را برای تنظیم و تدوین کلیه مسایل مربوط به خود، که بسا در رسانه‌های گروهی اختلافات و اشتباهاتی رخ داده است، انتخاب می‌نمایم و از خداوند متعال که حاضر و ناظر است توفیقات شما را خواستارم. امید است با صرف وقت و دقت نظر، این امر را به پایان برسانی‌».

 

این حکم چندخطی در روز پنجشنبه 17 شهریور سال 67، مجوزی شد برای شکل‌گیری یک خزانه از اسناد تاریخی و محلی برای حفظ و نگهداری برشی از تاریخ ایران و پاسخ پدری بود به فرزند که نگران تحریف و تقطیع آثار و گفته‌های پدر بود و بر این اساس، موسسه تنظیم و نشر آثار امام(س) عملا در روز 18شهریور 1367 کار خود را شروع کرد و درتاریخ 14 آبان سال 68 طرح قانونی آن تصویب شد، و این روزها به منبعی مورد وثوق درخصوص اسناد انقلاب و امام و یارانش بدل شده است؛ اسنادی که به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون فرهنگی این موسسه 99‌ درصد آنها منتشر شده و در دسترس عموم است. او در گفت‌وگو با «شرق» از روند شکل‌گیری این خزانه اسناد می‌گوید و از اینکه آیا درهای این خزانه روزی به طور کامل گشوده خواهد شد؟

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 91/4/31 ساعت 12:0 ص توسط Admin


 

پیامبر اکرم(ص) روز آخر ماه شعبان در فضیلت ماه رمضان خطبه‌ای(خطبه شعبانیه) قرائت کردند.

از قول شیخ صدوق به سند معتبر از امام رضا(ع) و از قول پدران بزرگوارش، از قول امام علی(ع) نقل شده که پیامبر اکرم(ص) در فضیلت ماه رمضان خطبه‌ای قرائت کردند، در کتاب مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی نیز از قول شیخ صدوق توضیحی بر این خطبه نوشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ترجمه متن این خطبه بسیار زیبا و پرمضمون از رسول نور و رحمت پیامبر اکرم(ص) که مشعلی روشن برای همه کسانی است که قصد دارند با شست و شوی جان و روح خویش در جاری زلال ماه مبارک رمضان، لیاقت قرب به درگاه ذات باری تعالی بیابند و در ردیف مهمانان حقیقی ضیافت الله قرار گیرند، در ذیل می‌آید:

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 91/4/30 ساعت 12:0 ص توسط Admin


 

ماه مبارک رمضان و مهمانى خداوند متعال‏


ماه مبارک رمضان نزدیک شد و در این ماه مبارک خودتان را تقویت کنید به قوّتهاى روحانى. در یک حدیثى است که پیغمبر اکرم فرمودند که ماه رمضان آمد، اقبال کرد، آمد. در ضمنش مى‏فرمایند که دُعیتُم الى ضیافَةِ اللَّه. ضیافتهاى خدا با ضیافتهاى مردم این است فرقش که وقتى شما را یک اشخاصى دعوت بکنند به یک مهمانى، وقتى بروید در آن مهمانى به حسب فراخور حال، یک چیزهایى براى خوردنى و یک چیزهایى براى تفریح و این چیزهاست. ضیافت خدا در ماه رمضان یک شعبه‏اش روزه است، آن‏ ضیافت خداست؛ یک شعبه‏اش روزه است و یک امر مهمش که مائده غیبى و آسمانى است قرآن است. شما دعوت شده‏اید به مهمانى خدا و شما در ماه رمضان مهمان خدا هستید. مهماندار شما، شما را وادار کرده است به اینکه روزه بگیرید. این راههایى که به دنیا باز است و شهوات است، اینها را سدش کنید تا مهیا بشوید براى لیلة القدر. ماه شعبان مقدمه است براى ماه مبارک رمضان که مردم مهیا بشوند براى ورود در ماه مبارک رمضان و ورود در «ضیافة اللَّه». شما وقتى که مى‏خواهید به مهمانى بروید خوب، یک وضع دیگرى- غالباً البته-، یک وضع دیگرى خودتان را درست مى‏کنید. لباسى تغییر مى‏دهید و یک طور دیگرى وارد مى‏شوید. آن طورى که در خانه هستید یک تغییرى مى‏دهید. ماه شعبان براى این است که همان مهیا بودنى که مى‏خواهید مهمانى بروید، خودتان را مهیا مى‏کنید و سر و ظاهرتان را، سر و صورتتان را یک قدرى فرق مى‏گذارید با آن وقتى که در خانه هستید. در ضیافت خدا، ماه شعبان براى مهیا کردن این افراد است، مهیا کردن مسلمین است براى ضیافت خدا، ادبش آن مناجات شعبانیه است. من ندیده‏ام در ادعیه، دعایى را که گفته شده باشد همه امامها این دعا را مى‏خواندند، در دعاى شعبانیه این هست؛ اما من یادم نیست که در یک دعاى دیگرى دیده باشم که همه ائمه این را مى‏خواندند. این مناجات شعبانیه براى این است که شما را، همه را مهیا کند براى «ضیافة اللَّه

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 91/4/29 ساعت 12:0 ص توسط Admin


امام از هر فرصتى براى انگیختن توده‏ها بر ضد رژیم شاه بهره مى‏گرفت و با فرستادن پیک و پیام، عالمان دینى و گویندگان مذهبى را به افشاگرى، روشنگرى، مبارزه و مقاومت فرامى‏خواند. آنگاه که اهالى سیرجان از امام خواستند آقاى فلسفى واعظ را که در رفسنجان به سر مى‏برد، بر آن دارد که پس از پایان مراسم سخنرانى در آن شهر، دهه‏اى را نیز در سیرجان به منبر برود، امام طى تلگرامى به آقاى فلسفى، پیشنهاد اهالى سیرجان را با او در میان گذاشت و از او خواست که ضمن پذیرفتن دعوت آنان، رسالت اسلامى خود را در آگاهانیدن مردم و برملا کردن نقشه‏ها و نیرنگ‏هاى رژیم شاه دنبال کند. در رهنمودنام? امام به آقاى فلسفى که به صورت تلگرام به او مخابره شده، آمده است

ادامه مطلب...


  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ