سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرتال امام خمینی (س)
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 53663
کل یادداشتها ها : 109

نوشته شده در تاریخ 91/5/25 ساعت 12:0 ص توسط Admin


دیدار با حجت الاسلام و‌المسلمین حاج سید حسن خمینی ـ‌حفظه‌الله‌ـ یادآور سیمای پرصلابت و درخشان و استوار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران،حضرت امام خمینی(س) است. چه کسی شایسته‌تر از نوه گرامی آن بزرگوار و فاضل اندیشمندی همچون ایشان است، که درباره آن شخصیت کم‌نظیر تاریخ شیعه و آثار و افکار و اندیشه‌های آن بزرگِ مرد سخن بگوید. همو که در دامان پرمهر و محبّت پدر و جدّ خویش پرورش یافت و اکنون به شایستگی در جایگاه عالمی با فضیلت، بر کرسی دروس حوزوی تکیه زده و طلاب فراوانی را از فیوضات علمی خویش بهره‌مند می‌سازد.

 

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، نشریه سپیده آفرین به عنوان تنها نشریه قرآنی ویژه نابینایان عزیز کشور، شایسته دید که با گفت‌وگویی قرآنی، خوانندگان ارجمند خود را، با این جنبه فراموش شده شخصیت حضرت امام (س) آشنا سازد.

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 91/5/25 ساعت 12:0 ص توسط Admin


هیأتى از مقامات سوریه روز 24 مرداد ماه 1358 در قم با حضرت امام دیدار کردند. امام در بیانات کوتاهشان در این دیدار به موضوع منشأ ضعف در مسلمین پرداخته و فساد در ممالک اسلامى را زاییده حکومتهاى آنها دانستند.

 

حضرت امام در ابتدای سخنانشان وحدت مسلمانان را مانع بهره‏بردارى دشمنان اسلام‏ دانسته و فرمودند:

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 91/5/23 ساعت 12:0 ص توسط Admin


اذا زلزلت الارض زلزالها

 

نگاه به گذشته:

 

 

قصیده قطران تبریزی به مناسبت زلزله ای که در سال 434 ه.ق. در تبریز رخ داد و طی آن 100000 نفر کشته شدند:

 

خدا به مردم تبریز بر فکند فنا

 

فلک به نعمت تبریز بر گماشت زوال
فراز گشت نشیب و نشیب گشت فراز

 

رمال گشت جبال و جبال گشت رمال
دریده گشت زمین و خمیده گشت نبات

 

دمنده گشت بحار و رونده گشت جبال

 

بسا سرای که بامش همی بسود فلک

 

بسا درخت که شاخش همی بسود هلال

 

کز آن درخت نمانده کنون مگر آثار

 

وزآن سرای نمانده کنون مگر اطلال

 

کسی که رسته شداز مویه گشته بود چو موی

 

کسی که جسته شد ، از ناله گشته بود چو نال
یکی نبود که گوید به دیگری که مموی

 

یکی نبود که گوید به دیگری که منال

ادامه مطلب...


  



نوشته شده در تاریخ 91/5/1 ساعت 12:0 ص توسط Admin


 

بررسی شیوه برخورد امام خمینی با جریانات پیش آمده از آغاز ریاست جمهوری بنی صدر تا زمان عزل او، حکایت از تلاش ایشان تا حد امکان برای عدم دخالت در مسائل مختلف و اختلافات موجود می باشد. ایشان همیشه در مسیر بی طرفی، عدم دخالت مستقیم در مسائلی که از سوی مسئولین قابل حل بود و همچنین واگذاری مسائل به مجلس شورای اسلامی، حرکت می کرد، مگر اینکه واقعاً ادامه روند را به سود کشور و انقلاب نمی دیدند.

 

شاید یکی از مهم ترین مسائلی که بنی صدر در دوران ریاست جمهوری خود با آن مواجه بود انتخاب نخست وزیر بود. زمانی این مسأله برای بنی صدر دشوارتر می شد که در این انتخاب می بایست نظر مساعد مجلس که اکثریت آن را نمایندگان مخالف وی تشکیل می دادند نیز جلب می کرد. از این روی او در ابتدا برای اینکه به گمان خود بتواند مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد، حجت الاسلام سید احمد خمینی فرزند امام را انتخاب کرد که امام بلافاصله با این مسأله مخالفت کرد و اعلام کرد که قصد ندارد اعضای خانواده اشان در امور حکومتی دخالت داشته باشند. البته بنی صدر، بعداً جلوگیری از بروز تجربه اختلاف بین مصدق و کاشانی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت را در توجیه این اقدام خود بیان کرد.

 

در بازخوانی تاریخی این رویداد، نامه بنی صدر و پاسخ امام به او را با هم مرور می کنیم :

 

 

 

زمان: 1 مرداد 1359/ 10 رمضان 1400

 

بسمه تعالى

 

حضور مبارک حضرت آیت اللَّه العظمى امام خمینى

 

 به عرض مى‏رساند، در اوضاع و احوال فعلى و با توجه به اینکه جامعه ما جامعه جوانى است و هیجان مثبت کار براى قرار دادن کشور در خط تولید و فعالیت، جنبه معنوى و هیجان‏آفرین را جنبه اصلى مى‏گرداند، حاج احمد آقا  یکى از مناسبترین اشخاص براى تصدى نخست‏وزیرى است. در صورتى که موافقت فرمایید عین صواب است.

 

ابو الحسن بنى صدر

 

 

 

بسمه تعالى‏

 

بنا ندارم اشخاص منسوب به من متصدى این امور شود. احمد، خدمتگزار ملت است و در این مرحله با آزادى بهتر مى‏تواند خدمت کند. و السلام علیکم.

 

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

 

 

 

منبع : صحیفه امام، ج‏13، ص: 56

 



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ