سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرتال امام خمینی (س)
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 53753
کل یادداشتها ها : 109

نوشته شده در تاریخ 90/11/24 ساعت 11:39 ص توسط Admin


اسناد و مدارک تاریخى، راویان رویدادها و جریانهاى گذشته و حاملان پیامها و گزارشهایى هستند که مى‏تواند مورخان، پژوهشگران و صاحبان خرد و اندیشه را به واقعیتها نزدیک کند، کاستى‏ها و نادرستى‏ها را به آنان بنمایاند، پرده‏هاى ابهام را کنار زند، ماسک‏ها را بدرد و تاریخ‏نویسان راستین را از مزوّران و بازیگران عرصه سیاست و تاریخ بازشناسد. اسناد و مدارک تاریخى، دوره‏هاى گذشته را با زمان حاضر و جریانهاى روز را به گذشته‏ها پیوند مى‏دهد و حلقه اتصال و پل ارتباط گذشته و آینده است.

بى‏تردید مورخان، فرزانگان و دانشوران بدون در دست داشتن اسناد و مدارک نمى‏توانند واقعیتها را آنگونه که بایسته و شایسته است، به رشته نگارش درآورند و از بیراهه‏پویى و کژاندیشى در امان باشند. بدون در دست داشتن اسناد معتبر، چگونه مى‏توان درباره پیشینیان سخن گفت و به دور از خبط و خطا به بررسى و ارزیابى عملکرد آنان نشست و داورى درستى به عمل آورد؟ چه بسا سندى که مى‏تواند تحلیلها، یافته‏ها و برداشتهاى نویسنده‏اى را به هم ریخته و نادرستى آن را به نمایش گذارد و چه رویدادهایا جریانهایى که به علت در دسترس نبودن اسناد آن، به شکل ناروا مورد بررسى و داورى قرار مى‏گیرد و حقوقى تضییع مى‏شود.

بنابراین، اسناد و مدارک در روشن کردن حقایق و واقعیتهاى تاریخى جایگاه ویژه‏اى دارد و در پیشگیرى از بیراهه‏پویى‏ها، نارواگویى‏ها و تحریف‏گریها مى‏تواند نقش بسزایى ایفا کند و دروغ‏سازان و تحریف‏گران را رسوا سازد. از این‏رو، مى‏بینیم که در کشورهاى مختلف جهان، براى گردآورى و بایگانى اسناد و بهره‏بردارى بهینه از آن اهمیت ویژه‏اى قائل هستند و آرشیو اسناد تاریخى براى محققان، متفکران و تاریخ‏نگاران از سرمایه‏هاى گرانمایه و دستمایه‏هاىگرانسنگ به شمار مى‏آید.

اسناد به‏جا مانده از دوران پهلوى نیز از گرانبهاترین و ارزشمندترین ذخایر ملى و منابع فرهنگى کشور براى دریافت حقایق تاریخى این دوره است و گوشه‏هایى از آنچه را که بر این کشور و ملت رفته است، به نمایش مى‏گذارد.

در این میان، اسناد مبارزاتى حضرت امام خمینى(س) از ارزش بیشتر و بالاترى برخوردار است و دربردارنده بسیارى از حقایق، ناگفته‏ها و ناشنیده‏ها درباره حضرت امام مى‏باشد. آنچه به این اسناد اعتبار ویژه‏اى مى‏بخشد، این است که از زبان دشمن تراوش کرده است و زبان دشمن بهترین گواه است! دشمنى که در جهت به زیر سؤال بردن امام و بدنام کردن او از هیچ توطئه و ترفندى پروا نکرد و همه نیرو و توان خود را در راه ساقط کردن یاد و نام آن حضرت از میان مردم به کار گرفت و اتهامات گوناگونى به ایشان نسبت داد.

ادامه مطلب : پرتال امام خمینی (س)








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ